az élet Máshol van

Döntés 2010/01/14

Filed under: betegség,biztonság,együtt,fogamzásgátló — lecriturefeminine @ 12:37

Abba fogom hagyni a fogamzásgátlót. És nem azért, mert már ott tartunk, hogy…, hanem mert egyrészt pasi szerint lecsökkentette a libidómat, amit leginkább abból látunk, hogy a tablettamentes hetet mindig végig akarom szexelni, máskor meg elvagyok nyugiban; másrészt meg mert a kezünkbe akadt egy zseniális könyv (okos és szórakoztató), amiben evolúciós biológiai alapokra helyezve a kérdést, a szerző amellett érvel, hogy a párunkat a génjeink választják, az alapján, hogy mennyire hasonlít az immunrendszerünk. Mert ha teljesen egyforma, akkor nem kell, mert semmi hasznát nem vesszük a másiknak; ha nagyon különböző, az sem kell, mert akkor meg nem tudjuk értelmezni a másikat. Az ideális, ha különbözik a tőlünk, de csak egy kicsit. Mert így egymás immunrendszerét a magunkévá tudjuk tenni, azaz kiegészítjük a hiányosságainkat. Namost a fogamzásgátló tabletta becsap minket, mert olyan állapotot idéz elő, aminek hatására ugyanolyan immunredszert keresünk, mint amilyen a miénk, és ez nem jó. Talán erre vezethető vissza a csökkent libidó probléma is. De mindenek előtt arra jutottunk, hogy mivel a sok (felesleges) antibiotikum engem teljesen szétrombolt, pasi immunrendszerére lehet szükségem, hogy segítsen (végre) meggyógyulni, viszont amíg a tablettát szedem, ez nem működik. Most elhatároztuk, hogy kiiktatjuk az akadályokat.

Persze ez csak elmélet, nem tudom, működni fog-e, de minden nem gyógyszeres módon hozzá akarok járulni az eredeti állapot visszaállításához. És ami azt illeti, ahogy elkezdtem fogamzásgátlót használni, valami tényleg megváltozott bennem. Pasi is mondogatja az első hónapoktól kezdve. Csak nehéz (volt?) megmagyarázni, hogy mi. Talán ez. És akkor a beszüntetés talán segít a mostani helyzetben. Még mindig hiszek. Mindenben.

 

14 Responses to “Döntés”

  1. Metaneira Says:

    Nem szeretek ebbe beleszólni,de most,hogy elolvastam ezt a bejegyzést, úgy érzem,hogy mondhatom. Soha nem hittem volna,hogy lesz olyan,hogy nem kívánom a szexet, hetekig,akár hónapokig. Egyszer fordult elő,és az akkor,amikor fogamzásgátlót kezdtem szedni. Nem akartam, de hormonkezelésre volt szükségem és a doki azt mondta,hogy egy bizonyos fogamzásgátló a legjobb megoldás. Fél évig kellett volna szednem,és kb két hónap után szó szerint visszataszítónak éreztem a szexet, nem kellett,semmilyen szín alatt. Ez nagyon megijesztett,mert számomra a testiség nagyon fontos,és mindig tiszta szívből örültem annak,hogy tudom élvezni a szexet és olyan örömmel tudom megélni. Letettem a tablettákat,és egy hónap után minden visszatért a megszokott kerékvágásba, örömteli,csodálatos szex a nap bármelyik szakában,bárhol:)
    ennyit a libidó csökkenéssel kapcsolatosan.
    ami meg az immunrendszer-dolgot illeti,az nagyon érdekes,utána fogok nézni, lehet,hogy van benne valami.
    mindenesetre drukkolok neked/nektek, és az immunrendszereiteknek is!:)

  2. lecriturefeminine Says:

    Az én esetemben ennyire nem fajult el a dolog, de valóban vége lett a bárhol-bármikor hévnek. Én is éreztem ezt a kezdetektől, csak a többi fogamzásgátló megoldás olyan kétes. Állítólag persze nem szabad általánosítani, mert mindenkire másképp hat. Mindenesetre mi mostmár kiiktatjuk…

    Ha utána akarsz olvasni efféle dolgoknak, ajánlom az említett könyvet: Prűdek és paráznák a címe (szerző Joe Quirk), a férfi-nő kapcsolatot elemzi, szigorúan evolúciós biológus szemmel, de nagyon jó stílusban -konkrétan végigröhögtük az egészet!:)

  3. macsek Says:

    Szerintem sem szabadna általánosítani, én évekig szedtem és soha nem volt libidó-problémám. Viszont tapasztalatból tudom, hogy amit elhiszünk, amit beképzelünk az végül igazolja magát.

  4. Jade Says:

    Én most hagytam abba, épp a vérnénivel próbálom túlélni a hetet, hétvégét. Én is észrevettem, hogy bizony a bogyó mellett a libidó baromira lecsökkent. Én meg próbálkozom előcsalogatni magamból, belőlem a szexétvágyat, több- kevesebb sikerrel (nem bebeszéltem magamba, hogy hát gyógyszer és akkor tuti csökken, hanem tényleg csökkent, bármit tettem, gondoltam, kívántam). Aztán váltottam, mert azt mondták az a tuti. Nálam nem. Vissza a jól bevált (mellékhatás 0, libidó csökkenést leszámítva) bogyóhoz. És most döntöttem úgy, hogy akkor fél év szünet, aztán meglátom merre tovább. Kedvesem nem gumibarát, de majd meglátjuk merre haladunk védekezés terén, mert gyereket, na azt nem akarunk. (én meg pláne nem)De ráérünk ezen görcsölni. viszont már nagyon várom, hogy újra visszatérjen a régi szexfalánkságom. Szóval persze ember válogatja, de akárkivel beszéltem erről, mint libidócsökkenésről számolt be. (változó korú, életstílusú, bogyószedő stb nőkről, csajokról van szó)
    De tényleg. Majd kiderül.

  5. jouet Says:

    detto nálam. azért kezdtem el, hogy gumi nélkül többet/hosszabban/intenzívebben lehessünk együtt, erre csak mutatóban lehetett rávenni.
    gumi a király:)

  6. Nevu Sere Says:

    Jó gondolat. Engem is azalatt az egy hét alatt kínoz jobban egy “ölelés” hiánya – majd’ egy évtizede szedek gyógyszert [a hormontartalma miatt], tudom, hogy mi a hatása. Neked ott a pasi, aki örömet szerez, ez nagy dolog, ne változzon meg. A fogamzásgátlásnak van más módja is, meg fogjátok találni. Amikor kitaláltad, hogy szedni fogod, féltem, hogy ez történik. Örülök, hogy odafigyeltetek, és közös döntés született.

  7. lecriturefeminine Says:

    Igazából fontosabb volt, hogy biztosra menjünk és ne csússzon be az, amivel nem tudunk mit kezdeni. Nekünk az óvszerrel nagyon rossz tapasztalataink vannak, pedig mindent ugyanúgy csinálunk -nem is nagyon lehet másképp-, mégis folyton elszakadt. Olyan is volt, hogy pár nappal később nekem kellett felnyúlni, mert egy pici darab bent maradt. Még szerencse, hogy véletlenül szóba került egy beszélgetés során a szakadós incidens, a beszélgetőpartneremmel pedig már történt hasonló, és figyelmezetetett, hogy nézzek utána.
    A fogamzásgátló egy szükséges kompromisszum volt. De már nem érezzük annyira szüksgesnek. Persze korai lenne egy kisbaba, nem tartunk ott semmilyen értelemben, de ha véletlenül becsúszna, nem rohannánk a falnak, ezért merjük most kiikatatni. Egy évvel ezelőtt is beszélgettünk erről, akkor még nem mertük…
    De én is átéltem a kínokat, hogy erőszakosan ráveszem magam a szexre, amikor nem feltétlenül esik jól, és volt bűntudatom is, meg sok-sok (testi, lelki) betegeskedés. Csak az ember nem kezd el hibáztatni valamit, amit nem tud kiiktatni az életéből, mert fél a következményektől…

    Amúgy szintén az említett könyvben olvastam, hogy a fogamzásgátló hatása abban nyilvánul meg, hogy a szervezet terhesnek hiszi magát, de szerintem a szerző számára sem világos a dolog, mert nem magyarázza el, hogy ez miben nyilvánul meg pontosan hatásmechanizmusok tekintetében. Pasi mondta erre, hogy ő is hallotta már ezt a felfogást, csak pontosan ő sem tudja, miért – valaki felvilágosítana bővebben?

  8. lolita Says:

    en olyan fogamzasgatlot szedek, amiben csak az egyik hormon van, itt ugy hivjak “mini-pill”, ezt minden nap szedni kell. nekem azert ajanlottak, mert durva hasgorcseim voltak es bar nem voltam fogamzasgatlo-parti elkezdtem. eleg volt az orosz-rulett fele megszakitasos modszerbol vagy a gumibol.
    nem lettek tole hangulatvaltozasaim, nem nottek tole a melleim (sajnos), nem hiztam, nem csokkent a libidom – minden olyan mint elotte. majdnem minden… tehat ennel viszont van egy jellemzo mellekhatas – megszunik a menstruacio… na es ez nalam is megtortent. eleinte meg orultem is neki, hisz kenyelmes volt, kinek hianyzik a tampon vasarlas es tarsai, raadasul elvileg ez nem art a testnek, semmi baj nem lesz tole, az orvos azt mondta es vegre nem kellett velnem a teherbeesestol. engem viszont el kezdett zavarni, hisz a menstruacio annyira termeszetes, annyira megszokott, hogy felek ez valahol nem jo, hogy mar vagy egy eve nem menstrualtam. ugyhogy ha elfogyott az adagom, szerintem kiprobalom ezt a harom hetig szedem egy hetig nem felet…
    valahogy kevesbe radikalisnak tunik, es remelem bevall. ha nem, hat en is abba hagyom…

  9. lecriturefeminine Says:

    Én is úgy hiszem, hogy nem lehet általánosítani. Nekem pasi mondogatja hosszú ideje, hogy ő a változásokat a fogamzásgátlóhoz kapcsolja időben. Én viszont látom a húgomat, és barátnőket, akikre nem hatott ilyen szempontból, és abszolúte elégedettek a bogyóval, és mivel a másik oldalról meg biztonságot nyújt, inkább hajlamos voltam sokféleképpen magyarázni a dolgot. Pl. hogy az emberek kevesebbet szexelnek, ha együtt élnek. De nálunk nem erről van szó. Tényleg sokszor erőszakkal veszem rá magam, amit pasi nem szeret. Meg a pinám (mert itt pina, mint farokbefogadó lényecske) sem szereti. Beteg lesz tőle. És ahogy korábban is mondtam, a meggyőző bizonyíték a tablettamentes héten való teljes fordulat.

    Viszont a menstruáció teljes elmaradása szerintem is frusztráló dolog lehet… Egy barátnőm évekig tablettát szedett, majd abbahagyta, és azóta sem menstruál. Újra tablettát kell szednie, egy másfajtát, hogy majd ettől talán… Egy másik történet egy barátom barátnőjéről, hogy neki totális hüvelyszárazságot okozott a tabletta, és ezen nem segített a tabletta elhagyása sem, nem állt vissza az eredeti állapot.

    Egyébként a baj az, hogy vérvétellel és hormonvizsgálattal kellene felírnia az orvosnak a megfelelő fogamzásgátlót, de ezt még sem velem, sem egyetlen ismerősömmel sem csinálták így.

  10. leanyka22 Says:

    Tőlem annó megkérdezték, hogy drágát, de modernet kérek, vagy olcsót de régit. Mondom mégis mi a különbség? Az orvos annyit mondott, hogy nagyjából semmi, de az újat javasolja. Mondtam jó. Majd szedtem, libidó 0, szárazság nekem is jött tünetnek, és persze feljött 10 kiló, amit nem tudom mennyire köszönhetek a tablettának, de arra szoktam fogni. Plusz mindezek mellé kb fél év szedés után étel allergiám lett. Lehet hogy ennek sincs köze hozzá, de ezt is ráfogom. Utálom a tablettát. Szakítás után abba is hagytam a gyógyszert. A mostani párommal gumizunk, és nincs gondunk :)

  11. lecriturefeminine Says:

    Szerintem ezt helyénvaló hozzáállás ;)

    Na és meséljenek már azok, akik gumival oldják meg, pl mennyit költötök óvszerre? Mi van, ha elszakad? stb. A teszveszen láttam, hogy vannak ilyen durex ajánlatok, hogy 50 óvszer két-három ezer forintért, így elég jó egységárral lehet számolni :)

  12. Jade Says:

    Most, hogy nem szedek gyógyszert, rájöttem miért szerettem: csak négy (és fél olykor)napig tartott a vérnéni. Nem kísért vérnéni utáni napokban semmilyen kellemetlen illat (elég ha én érzem). Szóval egyre több a pro oldal mellett.

    Szexshopos katalógusban láttam, hogy 100db ennyi és ennyi. Szóval megérné, ha…ugye nem lenne köztem és a Kedvesem farka között. Ha “szeretné” és nem húzná rá a száját (velem együtt).
    Hogy kivédjük az esetleges szakadás okozta becsúszást, van az a zselékapszula (az istennek se jut az eszembe a neve, de később megírom), csak kizárva spontán szex. Vagy semmi esetre se élvez el bennem a pasi, de hát…na igen…szóval egyetlen mellékhatás a 0 közeli libidó. És egy csomó jó dolog, amiért a fél év szünet után tuti újra kezdem szedni. Vagy nem tudom.

  13. Metaneira Says:

    no,csak szólni akartam,hogy megszereztem a Prűdek és Paráznákat, és így vizsgaidőszak után kimondottan jó olvasni,tényleg simán végigröhögi az ember,és nagyon sok érdekességet ír le a pasi. millió köszönet az ajánlásért!:)

  14. lecriturefeminine Says:

    Örülök, hogy jól mulatsz :)


Vélemény, hozzászólás?

