az élet Máshol van

Na. 2009/11/09

Filed under: fogamzásgátló,nőgyógyász — lecriturefeminine @ 18:53

853017olszanski

Miután az intimtorna tanfolyamon kiderült, hogy a hüvelyem felső-belső része teljesen erőtlenné vált a már több mint egy éve használt hüvelygyűrű miatt, most tablettára váltok. A nőgyógyászom rögtön tudta, mi a problémám, amikor elkezdtem mondani, hogy “elvégeztem a tanfolyamot, és a gyűrű miatt…” Sőt, legnagyobb meglepetésemre, ő fejezte be helyettem a mondatot. Magamban meg is veregettem a vállát ezért. A gyógyszertől kicsit tartok, mert a neten sokan írták, hogy a libidójukra negatív hatással volt, ugyanakkor sokan dícsérték, mert nőtt tőle a mellük. Mondjuk az én esetemben ez nem biztos, hogy pozitív fejleménynek minősül. Viszont kíváncsi leszek a gyógyszerre, meg hogy tudom-e rendszeresíteni. (Jó lenne, ha tudnám, mert annyira alacsony a hormontartalma, hogyha csak egy is kimarad, akkor nem véd. Állítólag.) És kicsit aggaszt, hogy sem a betegtájékoztató, sem az orvosom, sem a gyógyszerész nem adott egyértelmű választ, hogy mikor kezdjem el szedni a tablettát a gyűrű után. Pontosabban, mindhárom válasz különböző. De ezen nem vagyok meglepődve… Szívem szerint nem is szednék már gyógyszert, csakhát az agyam is jelen van a döntőbírák között. Na de addig is legalább gyúrok egy kicsit puncira.

Az első hét tablettával: iszonyúan feszülnek és érzékenyek a melleim. De remélem, hogy a mellékhatások ennyiben kimerültek.

 

9 Responses to “Na.”

  1. DeeDee Says:

    Hát ez engem most meglepett. Nem gondoltam volna, hogy a hüvelygyűrűnek efféle negatív oldala van… Mindenesetre, ha abszolút rendszeres fogamzásgátlásra lesz szükségem, akkor ezekután valószínű, hogy inkább tablettázok majd. De ha ez ennyire elterjedt dolog, hogy a nőgyógyász egy fél mondatból tudta, hogy mi a gondod, akkor miért nem teszik közismertebbé a hüvelygyűrű negatívumait? Lehet, hogy még túl új dolog ahhoz, hogy ezeket is ismerjük…
    No de Neked sok sikert a váltáshoz, biztos sikerülni fog betartani a dolgot (:

  2. pudingocska Says:

    Örülök, hogy újra olvashatlak.

  3. jouet Says:

    anno én is váltottam gyűrűről tablettára, nekem azt mondták ne tartsak szünetet, a betegtájékoztató szerint kezdjem el szedni a tabit. meg azt is, hogy az első hónapban ajánlatos más védekezési módszert is használni.
    a libidóm is nulla lett, ez is szerepet játszott abban, hogy végül abbahagytam a fogamzásgátló szedését (plusz a felerősödött depresszió, hízás, szélsőséges hangulatváltozások).
    remélem neked nagyobb szerencséd (?) lesz!

  4. lecriturefeminine Says:

    Pudingocska, én is örülök, hogy olvashatlak, ha már feltüntetted a blogod címét, belelapoztam :)

    Jouet, hát a szünet nélküli verzióról lecsúsztam, de a vérzéssel együtt elkezdem. Aztán meglátjuk. Sajnálom, hogy nem vált be. Én abban reménykedem, hogy mivel a húgomnak semmilyen negatív mellékhatás nem jelentkezett a fogamzásgátlók miatt, nekem sem lesz gondom. :) Maximum abbahagyom, és visszatérek a gyűrűre.

    És DeeDee, ha fogamzásgátló módszert akarsz választani, akkor ne egy blogbejegyzés alapján dönts, mert mindenkinek más szempontok fontosak. Nekem a visszatérő gyulladások miatt fontosabb, hogy erősek legyenek a hüvelyizmok. A húgom viszont képtelen volt mindennap bevenni a gyógyszert és gyakran van hasmenése, ezért ő nem mond le a gyűrűről, mert végre nem kell kiegészítő óvszert használni minden második héten, hiszen a gyűrű nem érinti az emésztő rendszert és nem csökkenti a fogamzásgátló hatást. Egyébként alapvetően nem jó egyik hormonális fogamzásgátlás sem. A legjobb lenne (minden szakértő szerint), ha óvszerrel védekeznénk, de nekünk sokszor elszakadt, és ennyi erővel minek húzunk óvszert, ha ugyanakkora a kockázat. A gyűrű is kompromisszumos megoldás volt, most a tabletta is az. Egyik se jobb, se rosszabb…Úgyhogy amikor választasz, ne másokat kövess, kérd ki a tanácsukat, de a saját igényeid szerint dönts.

  5. macsek Says:

    Szerintem ne aggódj a gyógyszer miatt! Ahogy írtad te is, manapság már csak a nagyon alacsony hormontartalmúakat írja fel a doki. Én most épp szüneteltetem, de kb 7 évig szedtem ugyanazt és csupa jókat tudok róla mondani: szinte órára pontosan beállt a menstruációm; sokkal rövidebb ideig tartott, és enyhébb lefolyású volt; míg korábban nagyon erősen görcsöltem, addig a gyógyszer alatt olykor nem is éreztem; nőttek a melleim; eltűntek a pattanásaim; de nem csökkent a libidóm és a súlyomat sem befolyásolta. Ha van rossz mellékhatása, akkor az max. hosszú távon ill. a későbbiekben jelentkezhet majd, de úgy vélem ettől fölösleges tartani. Először emlékszem nekem is volt, hogy többször kihagytam a szemeket, de lassan megszoktam és beépült a menetrendembe. Kösd vmi olyan dologhoz, amit minden nap csinálsz, pl fogmosás. De egyik barátnőmet pl évek óta a telefonja figyelmezteti minden nap. :)

  6. Nevu Sere Says:

    A gyógyszer jó dolog, én is csak ajánlani tudom. Bár én más miatt szedtem [szedem], közben megtudtam, hogy tabletta és tabletta között nagy a különbség. Az alacsony hormontartalmút észre sem fogod venni, én a legmagasabbat szedem, és hát nem vagyok egy nőstény ördög :-) de a libidócsökkenést a menszezhez viszonyítva éppcsak megérzem. Ha nem válik be, legfeljebb abbahagyod. A legújabb változatok már agyon vannak tesztelve, nem árt úgy, mint régen.

  7. Nevu Sere Says:

    Én is pont 7 éve szedem. Megszűntek a pokoli havi fájdalmaim.

  8. lecriturefeminine Says:

    Köszi lányok a pozitív megerősítést! Én is azt hiszem, hogy ezek a gyógyszerek már nem olyan veszélyesek. Bár ami azt illeti, csak a libidócsökkenés aggaszt engem :)

    De tulajdonképpen arra jöttem rá, hogy a gyűrű ugyanilyen hormont tartalmazott, és alapvetően nem volt semmilyen zavaró mellékhatása.

    Amúgy buta kérdés lehet, de tényleg percre pontosan kell szedni minden nap?

  9. macsek Says:

    Minél pontosabb a rendszeresség, annál jobb, de nem szükséges percre pontosan, ha minden nap ugyanabban az 1-2 órában veszed be, az úgy már bőven jó.


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s