az élet Máshol van

Betegség 2008/03/23

Filed under: betegség,nőgyógyász — lecriturefeminine @ 16:46

A betegség, a gyógyszerek, amiket ellene szedünk, az ellene vívott harcban kifáradt testünk mind azt éreztetik, hogy nyomor van. Az ember kimozdul a saját tengelye körül és mindent másképp érzékel. Elveszti a hitét dolgok iránt, amikért lelkesedett. Elhisz magáról olyasmit, ami negatív irányba tereli az önképét. Tehetetlenné és türelmetlenné válik. És mindenki zavarja, aki ott van körülötte, de tovább éli életét, mintha minden rendben lenne.

Vannak betegségek, amik sajátosan a nőket érintik. Azt vettem észre, hogy alkalmi szeretőmmel töltött szerelmes alkalmak után rendszerint úgy éreztem, mintha pengét pisilnék. Először eszembe sem jutott, hogy a szex az oka. Ilyen tüneteket az amúgy nem létező, de a köztudatban “felfázásként” emlegetett húgyúti gyulladás okoz, ami magától is elmúlik. Egészen addig nem is törődtem vele, amíg vesemedence-gyulladásig és a méhnyakrák-szűrésen p3-as eredményig nem fajult a dolog. Most éppen két heti antibiotikum után vagyok és jövőhéten vár a nőgyógyászom, mert bár pisilni már tudok, az ismeretlen baj még állítólag bennem van és ez ijesztő.

Azt mondják, hordozok valamit a testemben, ami lehet, hogy csak a szeméremtáji védekező mechanizmusok hiányát jelenti, amivel az ember együtt születik. De igazából félek, hogy ennél bonyolultabb a dolog. Amikor szembesültem a rákszűrés eredményével, nagyon megijedtem, ami 22 évesen érthető is volt. Megijedtem a férfiaktól, akik gyulladást okoznak a szervezetemben, pedig nem akarnak bántani. Csak a szervezetem nem fogadja be őket, nem az ő hibájuk és nem az enyém. A megoldás ismeretlen.

A testem hiányossága, hogy ennyire érzékenyen reagálok olyan baktériumokra, amiket egy másik nő teste észre sem vesz. Amikor ez tudatosult bennem, arra gondoltam, hogy érezzem magam biztonságban, ha a legodaadóbb és leggondoskodóbb férfi is képes megfertőzni. Meddig lehet azt játszani, hogy olykor szex után egy hét antibiotikum-kúra, ami mindent megöl bennem és a következő alkalommal ezért kezdhetjük is előről, mert megint minden idegen lesz a testem számára.

Aggódom, mert nem tudom, mi a baj. Nem értem, hogy az orvosoknak miért nem jutott eszébe már két évvel ezelőtt, hogy valamit kezdjenek a pinámmal. Nem értem, hogy miért csak találgatnak és egymásra mutogatnak. Az urológus nőgyógyászhoz küld, a nőgyógyász csak annyit mond, hogy “puha, mint a vaj” -mármint a méhem és a petefészkeim-, tehát nincs betegség. És tünet sincs. De akkor mi van?

A betegségben az a legrosszabb, hogy mindenre rányomja a bélyegét. Szégyellem, hogy ez zajlik a testemben és nem osztottam meg a férfival. És talán ezért éreztem magam magányosnak. Úgy éreztem, kellemetlenséget okoznék ezzel. Elutasítaná a testem. Csak egyedül nehezebb kitartani. Most attól félek, hogy utólag kell-e közölnöm valamit vele. Az egyenesen megalázó lenne.

 

4 Responses to “Betegség”

  1. Jekyll Says:

    Én nemrég olvastam egy érdekeset arról hogy a női szervezetben gyakran erőteljes immunreakciót vált ki a férfi genetikai anyaga és például az elvetélést gyakran ez okozza. A kutatások szerint ez azzal előzhető meg hogy a nő sokat érintkezik a férfivel és nedveivel, és a leggyorsabban a szopásos és lenyeléses módszer működött. Ez csak úgy jön ide hogy szerintem (ezt saját tapasztalatom alapján mondom) a hosszú távú partnerek között kialakul egyfajta "biológiai" harmónia is ami szerintem az ilyen természetű problékat csökkenti. Szóval ne aggódj, leszel még jobban, és ha egyszer kikötsz valaki mellett tartósan, valószinűleg ezek a gondok is elmúlnak majd.

  2. egy nő Says:

    Igen, igen. Valóban erről van szó az én esetemben is. Csak az urológus akart rámijeszteni, hogy kell, hogy legyen valami nemi betegségem. Pedig nincs.
    Ami miatt bedőltem neki, az az, hogy én már nagyon régóta nem váltottam partnert. Csak nem mindennaposak az együtt létek. Lehet, hogy a testem könnyebben felejt :)

  3. Anonymous Says:

    Nekem ugyanez a bajom, segiteni nem tudnak rajta, de van ar trukk, amivel meg lehet elozni.
    antibiotikumot lehetoleg keruld mint a halalt, mert minel gyakrabban szeded, annal gyengebb leszel, de a baci egy ido utan mar immunis. Nagyon sok folyadek, akkor is, amikor epp nincs tunet, napi 3 liter legalabb (hozza lehet szokni), szex elott es utan furdes, es pisi. De tenyleg. altalaban attol jon elo (legalabbis dokik szerint), hogy szex kozben huvelybol, kezrol, stb., bekerulniek bacik a holyagodba, stb. Szoval kiabrandito, de furdes, pisi, es rogton utana rengeteg folyadek. Kb. 1 liter, masfel, es gyorsan.

    Amugy semmi koze magahoz a spermahoz, en spec ovszeren elek tobbnyire. Ja, es egyaltalan nem cserelgetem a partnereimet. viszont mar 10 eve nyogom a dolgot :)

  4. egy nő Says:

    Igen, én is hasonló tanácsokat kaptam az egyik dokitól, hogy a legfontosabb szex után pisilni rögtön, erőltetni akkor is ha nem kell. Vannak homeopátiás készítmények is, amik kiváltják az antibiotikumot! És tényleg az égvilágon semmi köze a spermához. Úgyhogy gyakorlatilag az óvszer ezügyben teljesen mellékes.


Vélemény, hozzászólás?

